Wie zijn wij?
Wij zijn van oudsher kaasverkopers. Op markten en in winkels. Onze familieband is hecht en wij verkopen, met jarenlange ervaring, kaas met bijzondere kwaliteit en smaak. Van huis uit zijn wij zorgzaam en willen de met zorgvuldigheid verdiende reputatie niet laten ondersneeuwen door álle soorten kaas aan te bieden.

Het winkelen in dorpen en steden neemt af. Dat komt aan de ene kant omdat we minder tijd nemen voor boodschappen en door de acceptatie van het internet als kanaal om voedsel te kopen. Daarom is er online kaasshop Delekkerstekaas.nl. Kaas is een kostbaar en meteen ook kwetsbaar product. We hebben goed nagedacht over hoe we gaan snijden, verpakken en verzenden. Onder het kopje Verpakking leest u hoe wij de kaas verpakken. 

Wat leveren wij?
Delekkerstekaas.nl is dé online kaasspeciaalzaak en levert bijzondere binnenlandse en buitenlandse kaas aan u als consument, horeca, bedrijf of instelling. Delekkerstekaas.nl  heeft behalve kaas ook kaasgereedschap in de webwinkel. We leveren ingrediënten voor kaasschotels, voor een heerlijke kaasfondue, en kaas voor gerechten of op de boterham. Delekkerstekaas.nl geeft een aantal tips voor smakelijke gerechten. Ook kunt u kaasplateaus bestellen met kaas naar keuze om thuis op te maken.                                                                                                                          

Per stuk of per kilo?

Zijn de prijzen die u noemt per stuk of per kilo? De prijs die wij noemen is de prijs per stuk. Dat komt omdat kaas een vers product is en pas gesneden wordt als er om gevraagd  wordt. Snijden is een kunst. U kent het wel: “mag het een ietsje méér zijn? Wij geven u de zekerheid dat de totale waarde van uw bestelling nooit minder is dan de prijs die u betaalt.

Annuleren gaat zó!
Mag ik een bestelling annuleren? Dat kan alleen met bestellingen die vooruit gepland zijn. U kunt uw bestelling tot 48 uur voor de levering annuleren. U kunt daarvoor een e-mail sturen naar de klantenservice van Delekkerstekaas.nl  (klantenservice@delekkerstekaas.nl) met vermelding van de reden.

En als het niet klopt?

Wat doe ik als mijn bestelling niet klopt? Als u niet ontvangt wat u hebt bestelt of als er sprake is van
beschadiging of schade tijdens verzending vragen wij u direct via een e-mail contact op te nemen klantenservice@delekkerstekaas.nl 

In overleg bespreken wij hoe het probleem opgelost kan worden.

Bezorgen… hoe en waar?
Bij de Delekkerstekaas.nl kunt u een keuze maken van bezorging. Standaard verzenden wij via de koeriersdienst Post NL. De kaas wordt  in een speciale verpakking verzonden zodat de inhoud minimaal 24 uur gekoeld blijft. Tenslotte hebt u nog een keuze en dat is verzenden via Gekoeld vervoer. Kiest u voor die verzendmethode dan wordt uw bestelling door middel van een gekoelde bestelwagen aangeleverd.
Delekkerstekaas.nl  en de partners die de bezorging uitvoeren werken volgens de HACCP normen.
Delekkerstekaas.nl  levert door het hele land met uitzondering van de Waddeneilanden.

Wat kost een verzending?
Post NL:
Bij een bestelling tot € 30,- zijn de bezorgkosten € 3,95.
Boven de € 30,- nemen wij de bezorgkosten voor onze rekening.

Het verzendschema van Post NL

De aanlevering van de bestellingen vinden plaats van dinsdag tot en met vrijdag.
Op  zondagen, maandagen en algemeen erkende feestdagen wordt niet bezorgd.

Let op! De levertijden van de bezorgdiensten zijn een indicatie. Wij kunnen u geen garantie geven en zijn niet verantwoordelijk voor de levertijden van de bezorgdiensten.

Wij adviseren u om tijdig uw bestelling te plaatsen wanneer u de kaas op een exacte datum geleverd wilt hebben.

Hoe wordt de kaas verpakt?

Als u alleen harde kaas bestelt die niet gekoeld vervoert hoeft te worden wordt uw kaas vacuüm verpakt en in een kartonnen buitenverpakking gedaan. Als u ook zachte buitenlandse kaas bestelt zoals Brie wordt de kaas in een voor dat doel speciaal ontwikkelde isolerende buitenverpakking gedaan. Dat houdt de gewenste temperatuur van de kaas in stand en voorkomt beschadiging tijdens het vervoer. Erg zachte kaas zoals Epoisses wordt ook nog in een kunststof doosje gedaan. Bekijk onze verpakking

Wat te doen na ontvangst van de kaas?
Na ontvangst van uw bestelling, dient u de vacuümverpakking van de kaas goed te controleren. Het kan soms gebeuren dat deze onderweg is losgeraakt. Wanneer de verpakking intact is, bewaart u de kaas in de koelkast en geldt de houdbaarheidsdatum die op de verpakking staat vermeld. Indien het vacuüm is losgeraakt, geldt de houdbaarheidsdatum niet en dient u de kaas binnen 7 dagen te consumeren of direct (binnen 1 dag na levering) contact met ons op te nemen. Bekijk onze ontvangstcontrole

Hoe blijft de kaas koel?
Uw bestelling wordt, als dat nodig is, in een voor dat doel speciaal ontwikkelde isolerende buitenverpakking met koelelementen gedaan. Als de kaas die u bestelde niet gekoeld hoeft te worden verzenden wij deze kaas in een  kartonnen doos.Voor bestellingen boven € 80,- is het ook mogelijk uw bestelling via een kaaskoerier te laten bezorgen. In dat geval wordt de kaas in een doos verpakt en met een gekoelde auto afgeleverd.
Bekijk onze  isolerende buitenverpakking

Kan ik Boerenkaas invriezen?
In principe kunnen alle soorten Boerenkaas ingevroren worden. Wij adviseren echter dit niet te doen, omdat de smaak en de structuur van de kaas dan achteruit gaan. Wij verzenden onze kaas vacuüm verpakt, waarna deze nog minimaal 5 weken houdbaar is. Als u besluit de kaas in te vriezen, leg deze dan vacuüm verpakt in de diepvries en laat de kaas in de koelkast ontdooien. 

De levering van mijn bestelling is vertraagd, wat nu?
Bij Post NL gebeurt het wel eens een enkele keer dat een pakket een dag langer dan gepland onderweg is, de verpakking is daarop berekend, ook in dat geval zal de kaas u in goede condities bereiken. 

Hoe lang kunt u kaas bewaren?
De kaas die wij u leveren is vers. Bij aankomst raden wij aan de zachte buitenlandse kaas, nog gewikkeld in het kaaspapier, in een afsluitbare kunststof doos in de koelkast te zetten. U kunt de kaas dan veilig minimaal 8 dagen bewaren. Alle harde (Hollandse) kaas die bij ons standaard vacuüm verpakt wordt,  kunt u zó in de koelkast leggen en met een houdbaarheid van minimaal 4 weken. Op elk stuk kaas zit een etiket met de exacte houdbaarheidsdatum. Als u een kelder hebt met een constante temperatuur van 10 graden Celsius en een constante luchtvochtigheid dan is een ideale bewaarplaats voor kaas.

Betaalwijze
Er zijn vier mogelijkheden van betalen:
►I-deal             ► Creditcard            ► Overschrijving  Pay pall

Uw bestelling wordt na ontvangst van de betaling volgens ons schema verzendklaar gemaakt. Delekkerstekaas.nl geeft u de zekerheid dat uw betaling bij ons veilig wordt verwerkt en hebben daarvoor ook de nodige veiligheidsmaatregelen op ons genomen. Dat doen wij in samenwerking met de betalingspartner Buckaroo.

Iets niet naar wens?
Als een product dat u bij ons bestelde niet aan de geldende kwaliteitseisen voldoet krijgt u een vervangend product aangeboden. U kunt ook vragen om een waardebon en die bij een volgende bestelling inwisselen. U kunt ook uw betaling teruggestort krijgen. Een voorwaarde van deze regeling is dat u binnen 24 uur na ontvangst van de levering een digitale foto van het etiket met een omschrijving van de reden van uw klacht in een e-mail toestuurt naar: klantenservice@delekkerstekaas.nl.

Hoe veilig zijn mijn gegevens?
Uw gegevens hebben wij nodig om een account aan te kunnen maken. Dit account is nodig om de bestelling, de betaling en de bezorging veilig, goed en naar tevredenheid te laten verlopen. Uw gegevens zullen wij nooit zonder toestemming aan derden verstrekken. Wat wij wel doen is de gegevens gebruiken voor relevante aanbiedingen. Dat doen wij in samenwerking met partners en leveranciers. Het kan voorkomen dat u bijvoorbeeld een speciale aanbieding uit Frankrijk of uit Noord-Holland krijgt van een bijzondere kaas die u dan bij delekkerstekaas.nl kunt bestellen. Al uw gegevens worden beheerd volgens de WBP, de Wet Bescherming Persoonsgegevens.